copyright ┬ę ccmb 2015
all rights reserved


─░ N S A N
─░nsan do─čada, di─čer varl─▒klar ile ili┼čki i├žinde bir ├Â─če olmakla birlikte, mimarl─▒─č─▒n merkezinde yer al─▒r. Teknik ve kullan─▒m gereklilikleri bir yana, 'insan'─▒n hissettikleri mimarl─▒k mesle─činin esas u─čra┼č alan─▒d─▒r. T├╝m projelerimizi bu bilin├ž ile tasarlar─▒z.



Y E R
Her yap─▒ bir ba─člam─▒n i├žinde durur. ├çevresi ile ili┼čkileri vard─▒r. Yap─▒n─▒n sahip oldu─ču kaliteler ne kadar fazla olursa olsun, ba┼čar─▒l─▒ olarak kabul edilebilmesi i├žin ├ževresi ile ili┼čkilerinin de g├╝├žl├╝ olmas─▒ gerekir.

Mimarl─▒k ├╝retiminin ilk etab─▒, yap─▒n─▒n duraca─č─▒ 'yer'i anlamakt─▒r.

Yarat─▒lan mimari, (1)ba─člam─▒n i├žerisinde g├Âr├╝nmez, (2)├ževresi ile e┼čit ili┼čkiler kurmu┼č, (3)├ževresini domine etmi┼č veya (4)bamba┼čka bir ili┼čki i├žinde olabilir.

Bu; konu, ihtiya├žlar ve subjektif tasar─▒m kararlar─▒n─▒n bir sonucudur.

Yeni ├╝retilecek yap─▒ i├žinde duraca─č─▒ ├ževreye bir 'ek' olacakt─▒r.

Her 'yer'in bir ruhu [genius loci] vard─▒r. Bu ruhu anlay─▒p tasar─▒m temeli kabul etmek, projeyi 'yer'ine ba─člar. Her projemize o 'yer'in ruhunu anlayarak ba┼člar─▒z.



Z A M A N S I Z L I K
Mimari g├╝ndelik be─čenilerin, modalar─▒n ├╝zerindedir. ─░n┼čaa edilen bir yap─▒ 80-100 y─▒l yerinde kalabilir. Zamans─▒z kaliteler ile tasarlanm─▒┼čsa, ya┼čam─▒n─▒n t├╝m evrelerinde de─čerini muhafaza eder.

Ge├žmi┼čin ├Ârneklerini anlay─▒p, ├ža─čda┼č teknik ve d├╝┼č├╝nceler ile yorumlayarak gelece─če b─▒rak─▒r─▒z.



B A S ─░ T L ─░ K
Karma┼č─▒k formlara, renklere, laflara ├žo─ču zaman gerek yoktur. E─čer d├╝┼č├╝nceler yerli yerinde ise yap─▒lar basitle┼čir. G├╝zellik basit ile sa─članabilirse maliyet ve s├╝re azal─▒r s├╝rd├╝r├╝lebilirlik artar.

Tek ├žizgi ile ├ž├Âz├╝lebilecek bir sorun i├žin ikinciyi ├žizmeyiz.



T U T A R L I L I K
D├╝┼č├╝ncede, s├Âzlerde ve yap─▒larda tutarl─▒l─▒k gereklidir. Makro ├Âl├žekteki meseleler ile mikro ├Âl├žekteki detaylar ayn─▒ esaslar/fikirler ile ├ž├Âz├╝lmelidir. De─či┼čen sadece ara├žlard─▒r.